JEDNOSTKI NAPĘDOWE

W Hummerze H3 występują 3 jednostki napędowe z rodziny Vortec o pojemnościach 3.5, 3.7 oraz 5.3 V8. W Hummerze H3 nie występowała żadna jednostka wysokoprężna.

Silniki benzynowe  3.5, 3.7 oraz 5.3 V8: do każdej jednostki napędowej odpowiedni jest SYNTHESIS F 0W30.

W przypadku jazdy off-road (zwłaszcza w ciężkim terenie) rekomendujemy interwał wymiany oleju co 4-5 tys. kilometrów (w zależności od intensywności eksploatacji). Normalny interwał: 10 tys. kilometrów.

Pojemność układu olejowego: w każdej wersji silnikowej to 5,7 litra (należy dokonać zakupu 6 litrów oleju).

PRZEDNI ORAZ TYLNY DYFERENCJAŁ 

Zarówno do przedniego jak i tylnego “mostu”, w każdej wersji silnikowej, przeznaczony jest  GEARAXL S 75W90.

Wymian oleju w każdej wersji dyferencjału należy dokonywać co 15 tys. kilometrów (w przypadku intensywnej eksploatacji należy skrócić interwał).

Pojemność układu: łączna pojemność układu (przód oraz tył) to 3,8 litra (należy dokonać zakupu 4 litrów oleju).


PRZEKŁADNIA AUTOMATYCZNA ORAZ MANUALNA

W Hummerze H3 występowały dwa rodzaje przekładni manualna (MA5 5/1) oraz automatyczna (4L60-E 4/1). Do przekładni automatycznej rekomendujemy olej ATF D-VI, który doskonale sprawdza się zarówno w codziennym użytkowaniu jak też podczas jazdy terenowej.

Wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów należy dokonywać co 80 tys. kilometrów, w przypadku intensywnego użytkowania należy skrócić interwał.

Pojemność układu – przekładnia automatyczna: 4,7 litra (należy dokonać zakupu 5 litrów oleju).

Do przekładni manualnej, rekomendujemy olej MTF 75W90.

Pojemność układu – przekładnia manualna: 2,5 litra (należy dokonać zakupu 3 litrów oleju).


UKŁAD HAMULCOWY

Do standardowej jazdy rekomendujemy płyn hamulcowy DOT4, natomiast w przypadku jazdy w wymagających warunkach rekomendujemy DOT4 RACING, w którym punkty temperatury wrzenia zostały ustalone na bardzo wysokim poziomie (suchy 312 stopni Celsjusza, mokry 204 stopnie Celsjusza).

Z powodu naturalnej higroskopijności płynów hamulcowych na bazie poliglikolu, ważnym jest by regularnie zmieniać płyn w celu uniknięcia niekorzystnej zmiany jego wartości fizycznych, rekomendowany interwał wymiany to 15 tys. kilometrów (w przypadku sportowej jazdy interwał należy skrócić).

ROCK OIL W ZASTOSOWANIACH OFF-ROADOWYCH

Nasze oleje testowane są w ekstremalnych warunkach przez profesjonalistów i ekspertów od wypraw 4×4. Jednym z naszych Partnerów są Podróże 4×4 Mariusza Pietrzyckiego. W ramach naszej współpracy, wszystkie samochody terenowe które są użytkowane podczas jego wypraw, są chronione przez środki smarne Rock Oil.

Poradnik olejowy oraz wszystkie materiały zaprezentowane na stronie https://rockoil.jpoils.pl są własnością Rock Oil Polska (JP Oils sp. z o.o.). Kopiowanie oraz rozpowszechnianie treści bez otrzymania zgody jest zabronione.

Rock Oil Team PL